Ga naar de inhoud

Schade melden Reis- en annuleringsverzekering

Ben je nog op vakantie en heb je schade? Meld de schade dan gemakkelijk thuis online.

Thuis heb je alle gegevens bij de hand zoals nota’s en bonnetjes. Zo kunnen wij je goed en zo snel mogelijk helpen. Doe wel aangifte bij verlies of diefstal en maak foto's bij beschadiging.

Kun je niet op reis en wil je annuleren? Check de annuleringsredenen om te controleren of de reden verzekerd is.
Meld hier je schade

Tips voor snel online schade melden

Houd uw polisnummer bij de hand. Het nummer staat op uw polisblad.

 

Zijn er spullen gestolen en heeft u aangifte gedaan? Upload dan het aangiftebewijs. Verzamel en upload ook de nota’s van de gestolen spullen. Heeft u geen nota meer? Dan is een bankafschrift ook voldoende.

 

Is uw bagage tijdens de reis beschadigd? Informeer dan voordat u schade gaat melden of het gerepareerd kan worden en wat daarvan de kosten zijn.

 

Bent u ziek geworden tijdens de reis of heeft u onvoorziene kosten gemaakt zoals extra verblijfs- en vervoerskosten? Houd dan de nota’s bij de hand.

 

Heeft u de reis moeten annuleren? Leg de annuleringsbevestiging die u heeft ontvangen van de reisorganisatie alvast klaar.

man met mobiele telefoon
Veel gestelde vragen
Belangrijke telefoonnummers

Hulpverlening in Nederland: Neemt u contact op met ANWB Hulpverlening. Telefoon: 070 314 56 56 (24 uur bereikbaar). Hulpverlening in het buitenland: U kunt contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale. Telefoon: 0031 70 314 56 56 (24 uur bereikbaar). Zorg ervoor dat u bij het bellen uw verzekeringsgegevens, het adres en andere belangrijke informatie bij de hand heeft . Zo kunnen wij u snel helpen.

Hoe kun je de schade melden?
Wat gebeurt er als je de schade hebt gemeld?
Wat moet je doen bij ziekte of een ongeval?
Wat moet je doen als je jouw reis van tevoerenwilt annuleren?
Wat moet je doen als je tijdens jouw reis wilt annuleren?
Wat moet je doen bij pech met je voertuig?
https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png