Ga naar de inhoud

Hoe gaan wij om met betalingsachterstanden?

Een betaling gemist? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren en dat hoeft ook zeker niet het einde van jouw Unigarant-verzekering te betekenen. Toch is het wel prettig om te weten wat je te wachten staat zodra je achter komt te liggen met de premiebetalingen. Hieronder is het hele proces daarom uitgelegd. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Je verzekering betalen nadat je een 1e of 2e betalingsherinnering of brief dat de dekking wordt ingetrokken heeft ontvangen. Hoe werkt dat?

Gebruik de factuur (met betaalinstructie) van de eerste betalingsherinnering, om je premie alsnog te betalen. Wil je de premie meteen zelf overmaken? Onderaan brieven en e-mails die je van ons hebt ontvangen, vind je ons rekeningnummer. Je kunt de premie overmaken onder vermelding van je polisnummer. Deze staat op het polisblad en je bankafschrift.

Je hebt een eerste betalingsherinnering ontvangen. Wat nu?

Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij de eerste betalingsherinnering per post of per e-mail, mét factuur (met betaalinstructie). Je hebt 14 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.

In de brief leggen we ook uit wat de gevolgen zijn als je de premie niet betaalt.

Je hebt een tweede betalingsherinnering ontvangen. Wat nu?

Als er een e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je deze brief per post én per e-mail. Ook waarschuwen wij je voor de ingetrokken dekking en de extra incassokosten als de premie niet wordt betaald.

Je hebt 14 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.

Je krijgt een brief dat je dekking wordt ingetrokken. Waarom?

Is de premie niet betaald na het sturen van de 1e en 2e betalingsherinnering? Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij een brief per post of e-mail, waarin wij de ingetrokken dekking bevestigen. Je ontvangt ook uitleg of wij de dekking van de polis nog kunnen herstellen na ontvangst van de betaling.

Je bent nog steeds verplicht de premie aan ons te betalen. Je hebt nog 10 dagen de tijd om de premie te betalen.

Je betalingsachterstand is overgedragen aan het incassobureau. Wat kun je nu verwachten?

Ontvangen wij na de 1e, 2e herinnering en na het intrekken van de dekking geen betaling van de openstaande premie? Dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau TKB. Ook wordt de verzekering beëindigd vanwege wanbetaling. Voor het overdragen aan het incassobureau wordt minstens € 48,40 extra incassokosten in rekening gebracht.

Als je de openstaande betaling met TKB afhandelt, heeft dit geen verdere gevolgen.

 

Toch meer vragen?

Onze medewerkers staan altijd voor je klaar om te helpen bij overige vragen rondom betalingsachterstanden. Je kunt ons telefonisch bereiken via
088 299 38 82

Collega's werken samen aan verzekeringen van de toekomst
https://www.unigarant.nl/wp-content/uploads/2024/06/ugtlogo.png