Binnen Unigarant zeggen we vaak: ‘verzekeren is een vak’. In een veranderlijke markt waar snel en adequaat handelen hoog in het vaandel staat, is een goed geïnformeerde collega goud waard. Precies om die reden organiseerde Team Expertise (Schade) in samenwerking met Stichting Salvage een informatieve lunchsessie.
Tijdens de presentatie op kantoor kregen aanwezige medewerkers inzicht in de werkzaamheden die Salvage in de kritische uren vlak na een incident uitvoert.
Eerste hulp bij incidenten
Namens de gezamenlijke brandverzekeraars in Nederland waaronder UVM, verleent de Stichting Salvage 24 uur per dag, 365 dagen per jaar eerste hulp aan gedupeerden bij schade. Denk hierbij aan bijvoorbeeld brand, blikseminslag, explosie, water, storm of een aanrijding. Stichting Salvage wordt in 98% van de gevallen door de brandweer gealarmeerd.
Zodra er een melding binnenkomt bij de alarmcentrale van Salvage, wordt er direct een salvagecoördinator naar de plaats van het incident gestuurd. Deze is meestal binnen een uur op plek van bestemming. De coördinator heeft aandacht voor de gedupeerden en het leed dat hen is overkomen. Hij of zij neemt acties om te zorgen dat de schade niet verergert en geeft adviezen aan alle betrokkenen.
Het verzekeringswerk tastbaar maken
De georganiseerde lunchsessie is een goed voorbeeld van de vele initiatieven binnen Unigarant. De insteek hiervan is om de verzekeringswereld voor een brede groep inzichtelijk en tastbaar te maken. De groep aanwezigen is elke keer anders. Van direct betrokkenen tot collega’s die verder van het onderwerp afstaan, maar wel enorm nieuwsgierig zijn.
Juist de diversiteit in zo’n groep is heel waardevol. Bestaande kennis en indrukken komen samen met de nieuw vergaarde expertise en dat lijdt vaak tot mooie gesprekken.