Schade aan jouw autoruit
Als je ruitschade hebt meeverzekerd, kunt je de ruit laten repareren of vervangen. Maak direct een afspraak bij een aan ons verbonden autoruithersteller bij jou in de buurt. Zij regelen verder alles voor je en melden de schade bij ons. Je hoeft geen schadeformulier in te vullen.
Ruitschade wordt alleen vergoed als je een Beperkt of Volledig Casco (All Risk) dekking hebt. Weet je niet zeker of je deze dekking hebt? Kijk dan op jouw polisblad of vraag het jouw verzekeringsadviseur.
Schade waar een ander voertuig bij is betrokken
Maak zo mogelijk foto’s van de situatie en meld de schade zo snel mogelijk bij ons. Is er sprake van letsel, overlijden of kun je niet verder rijden en de weg is geblokkeerd? Bel de politie en daarna ons.
Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Je bent juist verzekerd om dit aan de experts over te kunnen laten. Noteer de naam-, adresgegevens en telefoonnummers van eventuele getuigen van het ongeval.
Hulpverlening op de plaats van het ongeval (24/7):
In Nederland: 088 662 8288
In het buitenland: +31 703 145 15
Voordelen van directe reparatie via geselecteerde reparateurs
Je betaalt geen eigen risico
Schademelding wordt voor je afgehandeld
Je hoeft zelf niets voor te schieten
Je krijgt haal- en brengservice én een gratis vervangende auto tijdens de reparatie
Diefstal van jouw voertuig
Meld de diefstal van je voertuig zo snel mogelijk bij Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). Het VbV is telefonisch bereikbaar via 088 662 82 88. Je kunt de diefstal ook digitaal melden via hun website. Daarna meld je de diefstal bij Unigarant.
Wij wachten dertig dagen vanaf de dag dat jij de schade bij ons gemeld hebt. Daarna gaan we over tot het financieel afwikkelen van jouw schade. Breng ons direct op de hoogte als jouw voertuig binnen die dertig dagen wordt teruggevonden.
Stuur dan een bericht via het contactformulier. Of bel ons op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur. We helpen je graag verder.